El MARBEL, la muerte al salir de casa.

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Re: El MARBEL, la muerte al salir de casa.

Mensaje por Sebastian Cabot » Lun 27 Ago 2018 6:35

Al final comparando en material grafico el remolcador DOLFIJN X de las granjas de atunes de Cartagena no es el mismo que el de la foto anterior, además, el DOLPHIN X IMO 7623679, el que estaba el día de autos en Vigo, se hundió cerca del Labrador cuando estaba tirando de una gabarra el 28/11/80. Se construyó como SAINT JOHN en Lauzon, Canadá en 1956, tenia 597 Tons, 46 metros de eslora por 10 de manga. Propulsado por un diesel de 1920 shp que le proporcionaban en marcha libre 14 nudos.
saludos
cabot

Sebastian Cabot
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NAUFRAXIO DO MARBEL

Mensaje por Sebastian Cabot » Jue 30 Ago 2018 15:03

En Facebook me encontré esta copia en gallego:
NAUFRAXIO DO MARBEL
O MARBEL, IMO6611722, distintivo de chamada EEZK, matricula de Xixon, era un arrastreiro-conxelador de 1.300 TRB e 75 mts de eslora, foi construido no 1966 na marítima de Axpe SA e estaba matriculado en Xixon, levaba o propulsor estándar de todolos ramperos de segunda xeración, un Werkspoor galego, pata negra de 2.000CV, oito cilindros en liña da planta de H.J.Barreras.
O barco habíase pasado súa vida nos caladoiros de África do sudoeste ( Namibia) coas súas mareas de 5 meses e suas entradas a repostar a metade de marea a Walbys-Bay ou Cape Town, pero os novos barcos co doble de potencia e encima factorías o estaban desprazando, os peixes cada vez estaban mais profundos e os 2.000 CV non podian cos arreos a esas profundidades. En decembro de 1977 subiu a ría de Vigo, descargou e aproveitou para pasar a terceira cuatrienal ante un posibel cambio de armador , bandeira e caladoiro e de paso a tripulación comeuse o turrón na casa. Ata finais de xaneiro estivose arranchando o barco, sobretodo pensando que cambiarían de caladoiro posibelmente hacía Malvinas.
A 1630 practico abordo y para fuera. Lo que les esperaba fuera era un temporal de los de allí con vientos de 50 nudos y una mar a juego.
Comezaba a última sema de xaneiro e con ella as prisas por saír o mar, o barco tiña súa tripulacion completa que disfrutaban dos seus últimos dias cos seus e repasando as necesidades antes de zarpar.
A xente da máquina empezou a sema metendo no seu campo provisions e respetos para a campaña,o primeiro de maquina e o caldereta revisaban a lista de suministros e os engrasadores o estibaban entre a sala de compresores frigorificos e o servo, na maquina era imposibel deixar nada, os do taller de terra tiñan medo destripado todavía o motor principal co desorden consecuente nas proximidades. O principal como en case todolos barcos da época estaba enterrado no pozo da bocina, o empacho de tuberías era tan voluminoso que unha vez forrado de planchas quedaba totalmente enterrado.
O venres 27 pola maña o inspector deu orden de saír como foxe pola tarde, non estaba disposto a que o barco estivera ata luns no porto.
O propulsor habíase dado 4 voltas sobre amarras e punto, ante o mosqueo do xefe, que tanteou as tapas do carter por si as moscas.
A 1630 practicou a bordo e saíron, o que lles esperaba fora eran uns ventos de 50 nudos e un mar a xogo...
A 2050 estaba a máquina, o caldereta enchendo os tanques de uso diario e o engrasador poñendo algo de orde e trincando naquel estercoleiro que se había convertido a sala nos meses en terra, o xefe ía e viña coa máquina a pouco maís de media hora polo temporal de proa que tiñan, facía rato que dera o “ listo de máquinas” dende o puente.
Cando se produxo a explosión no carter do M/P, o engrasador lanzouse a parala máquina resultando ferido con queimaduras de gravedade. Cando a fumareda desapareceu tiñan un boquete no costado do motor, posibelmente provocado pola rotura dunha biela, o xefe avisou no puente e co barco atravesado ao temporal chamou a súa xente e puxeronse mans a obra.
A 2140 o MARBEL lanzou seu primer SOS, a costeira de Vigo, que estaba a tiro de pedra, estaba fora de servizo pola falta de corriente, recibiu a estación de Bilbao que a súa vez rebotou a La Coruña que tomou o control.
Na máquina comeza unha fenética carreira por intentar liberar o cilindro destrozado e poder arrancar en emerxencia, o plan era abrirse a mar.
A 2230 o DURO TURIELO informa a Coruña Radio que o MARBEL esta a 4 millas de terra e derivando hacía ella.
Dende o puente o Mestre manda extender as redes por cubierta para poder andar, pois ao temporal hai que sumarlle que derramouse lubricante dun barril mal trincado. Paralelamente se preparan as portas de pesca e as áncoras para deter a deriva do barco hacía terra.
As 23:00 Vigo desperta e a comandancia avisa a Coruña que sae o remolcador da JOP, JOSE ELDUAYEN, un xoguete de 30mts de eslora e 800CV de máquina e que se está preparando o patrulleiro BASANTA SILVA do SVA e o dragaminas da Armada NAVIA. Nunca chegaron.
No MARBEL as cousas complicabanse, a xente da máquina loitaba a desesperada por arrancar. Na cuberta todolos intentos de deter a frénetica galopada sobre as olas en dirección as pedras das cies son inútil, nin portas.nin ancoras, nin nada.
Sobre as 00:25 o barco golpea contra as pedras, a xente de cuberta salta sobre elas , de todolos que saltan só nove se salvan, os da máquina seguen na súa particular loita e pouco despois o barco partese en dous e desaparece, da máquina salvaxe o engrasador, tamén o 2º cociñeiro e sete mariñeiros.
Estiveron sentados na praia de Rodas ata as 11.00 do día seguinte agardando a qué alguén fora a por eles, tamén había cinco cadaveres e empregando termos do sector vintedous desaparecidos.
Foi un dos maiores desastres marítimos da época con 27 mortos e sobretodo foi un accidente laboral gravísimo. Non se buscaron responsabeis, dedicaronse a botarlle a culpa aos mortos, pero... tendo en conta que o porto pesqueiro de Vigo era o maís importante da época costa comprender as irregularidades no caso.
Por exemplo que o SOS do MARBEL foxe escoitado por medio mundo menos pola Radiocostera mais proxima do naufraxio, situada a escasos metros xunto a Cabo Home, tamén é curioso que a comandancia de Vigo avisara que enviaba as 23.00 ao BASANTA SILVA e ao JOSE ELDUAYEN e ata doce horas mais tarde non chegase ninguén ao naúfraxio, o maís interesante é para vergoña da administración é que o aviso SOS foi escoitado por un radioaficionado de Pontevedra que o ver que só respostaban a chamada os pesqueiros de baixura, chamou a comandancia de Marina e logo xa se puseron a “ escucha” ( demasiado tarde )
Mentres o barco se dirixiu o desastre acudiron o rescate pequenas embarcacions do día axudando como podian lanzando cabos para remolcar o MARBEL pero debido o temporal romperon sen poder facer nada maís
O parecer o porto estaba pechado polo temporal, por iso non había nengún remolcador de guardia, cando debería ser razón de maís para estar atentos.
Despois de corenta anos o MARBEL é lembrado por ser o naufraxio que levou a posta en servizo do REMOLCANOSA V no ano 78, que foi o primeiro buque de salvamento na costa sur galega
Es una version politicamnete correcta.
Me gusta que copien info de lo que hago, por eso lo hago.
saludos
cabot

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Re: El MARBEL, la muerte al salir de casa.

Mensaje por FRANCISCO J. SANTIAGO NEB » Jue 30 Ago 2018 19:17

saco de contexto lo siguiente:

El viernes 27 por la mañana el Inspector le dio orden al Viejo de salir como fuera por la tarde, no estaba dispuesto a que el barco estuviera hasta el lunes en puerto.

Ese es el problema que los inspectores, en épocas pasadas, trataban con mucha dureza a los mandos. Parece mentira que siendo compañeros los embarcados, les trataban con mucho despotismo. Y eso lo he vivido yo.
En este caso, seguro que sabia que el Mabel no estaba preparado para salir a la mar , pero claro, la responsabilidad era del capitan y ya sabemos lo que le esperaba si se negaba

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LA TRAGEDIA DEL "MARBEL"

Mensaje por Sebastian Cabot » Dom 27 Ene 2019 8:27

Hoy se cumplen 41 años del naufragio en las Cies
saludos
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Nesso
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Re: El MARBEL, la muerte al salir de casa.

Mensaje por Nesso » Jue 24 Oct 2019 17:32

Sebastian Cabot escribió:
Lun 27 Ago 2018 6:35
Al final comparando en material grafico el remolcador DOLFIJN X de las granjas de atunes de Cartagena no es el mismo que el de la foto anterior, además, el DOLPHIN X IMO 7623679, el que estaba el día de autos en Vigo, se hundió cerca del Labrador cuando estaba tirando de una gabarra el 28/11/80. Se construyó como SAINT JOHN en Lauzon, Canadá en 1956, tenia 597 Tons, 46 metros de eslora por 10 de manga. Propulsado por un diesel de 1920 shp que le proporcionaban en marcha libre 14 nudos.
saludos
cabot
Buenas tardes. Curioseando por el Foro, me encuentro con su comentario sobre el Dolphin X y sus datos son correctos. Yo hice un viaje en ese remolcador entre agosto y septiembre del año 1972 desde Santander a Rotterdam para recoger un petrolero y regreso de nuevo a Santander para llevarlo al desguace. Desembarqué después de este viaje. Envío 3 fotos de ese momento.
Saludos
Adjuntos
DolphinX_3 (2).jpg
Atracado junto a la Grúa de Piedra de Santander
DolphinX_2.jpg
Llegando a Santander con el petrolero en cuestión
Dolphin X en Santander.jpg
Atracado en Santander. El del medio midiendo un tablero, soy yo.

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Re: El MARBEL, la muerte al salir de casa.

Mensaje por ground swell » Vie 25 Oct 2019 9:30

BARCO MARBEL de Sebastian Cabot.
Supongo que esta noticia que transcribes de la prensa sea interesante, pero para comprenderla exactamente tuve que poner el traductor de Google y casi peor, tiene un pero, y es que como en su día apunté el remolcador Dolphin se encontraba en puerto y nadie lo avisó.
Los países pobres presumen de mujeres guapas y soldados valientes.
Las mujeres con pasado son las más interesantes lo mismo que los hombres con futuro.

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Re: El MARBEL, la muerte al salir de casa.

Mensaje por Sebastian Cabot » Lun 28 Oct 2019 8:26

Nesso escribió:
Jue 24 Oct 2019 17:32
Sebastian Cabot escribió:
Lun 27 Ago 2018 6:35
Al final comparando en material grafico el remolcador DOLFIJN X de las granjas de atunes de Cartagena no es el mismo que el de la foto anterior, además, el DOLPHIN X IMO 7623679, el que estaba el día de autos en Vigo, se hundió cerca del Labrador cuando estaba tirando de una gabarra el 28/11/80. Se construyó como SAINT JOHN en Lauzon, Canadá en 1956, tenia 597 Tons, 46 metros de eslora por 10 de manga. Propulsado por un diesel de 1920 shp que le proporcionaban en marcha libre 14 nudos.
saludos
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Buenas tardes. Curioseando por el Foro, me encuentro con su comentario sobre el Dolphin X y sus datos son correctos. Yo hice un viaje en ese remolcador entre agosto y septiembre del año 1972 desde Santander a Rotterdam para recoger un petrolero y regreso de nuevo a Santander para llevarlo al desguace. Desembarqué después de este viaje. Envío 3 fotos de ese momento.
Saludos
Hola Nesso, buenos días, muchísimas gracias por las fotos y bienvenido al foro, estas en tu casa.
saludos
cabot

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El MARBEL, la muerte al salir de casa.

Mensaje por Sebastian Cabot » Lun 28 Oct 2019 8:33

ground swell escribió:
Vie 25 Oct 2019 9:30
BARCO MARBEL de Sebastian Cabot.
Supongo que esta noticia que transcribes de la prensa sea interesante, pero para comprenderla exactamente tuve que poner el traductor de Google y casi peor, tiene un pero, y es que como en su día apunté el remolcador Dolphin se encontraba en puerto y nadie lo avisó.
Supongo que te refieres al articulo traducido al gallego que aparece arriba, yo mi gallego es el "naval hispano", el que usamos en los barcos, y creo que esta traducción, no es de diccionario sino de alguien que lo tradujo con algo de castellano mezclado, pero no soy capaz de distinguirlo, seguro que algún colega que hable gallego nos lo podrá aclarar.
La búsqueda del DOLPHIN la inicie por que tú me avisaste de su existencia, gracias.
saludos
cabot

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